۱۳۹۹ دی ۱۴, یکشنبه

کبد چرب چی بخوریم

 

کبد چرب چی بخوریم

 

برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم ، برای کبد چرب چی بخوریم و چی نخوریم


ابزار وبلاگ اخبار: برای کبد چرب چی بخوریم و چی نخوریم ، برای درمان کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم ، برای کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم ، برای کبد چرب چه بخوریم چه نخوریم

برای کبد چرب چی بخوریم و چی نخوریم ، برای درمان کبد چرب چی بخوریم چی نخوریم

قهوه بنوشید
قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که برای سلامتی و پاکسازی کبد مفید است. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن منظم قهوه، به دلیل خاصیت قهوه برای جلوگیری از ایجاد و تجمع چربی و کلاژن سازی، آسیب های کبدی را کاهش می دهد.

 

مصرف جو را فراموش نکنید
جوی دوسر دارای مقادیر زیادی فیبر است و به عملکرد بهتر بدن از جمله بهبود سیستم گوارش کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، عملکرد بهتر سیستم گوارش بدن، از اضافه وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم که یکی از دلایل بروز بیماری های کبدی است، جلوگیری می کند.

 

چای سبز، دوست کبد است
نوشیدن چای سبز به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است، می تواند جلوی آسیب های سلولی را بگیرد، سرعت روند پیری را کاهش دهد و به ترمیم و بازسازی بدن کمک کند. البته بر اساس مطالعات انجام شده باید در مصرف بیش از اندازه چای سبز احتیاط کرد، چون احتمالاً برعکس، دارای اثر سو بر کبد است.

 

آب کافی بنوشید
نوشیدن آب کافی در طول روز برای عملکرد مل سیستم های بدن مفید است و تنها شامل کبد نمی شود. آب رسانی کافی به بدن یکی از عوامل موثر در کنترل وزن است که در سلامت کبد به عنوان یک عنصر مهم شناخته می شود.

 

روزانه یک سیب بخورید
سیب دارای مقدار زیادی فیبر حلّال بسیار مفیدی به نام پکتین است که چربی ها را به تله می اندازد، عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد و به دفع سموم از بدن و به خصوص کبد کمک می کند.

 

با ملوان زبل در خوردن اسفناج رقابت کنید
نشریه آمریکایی WebMD می نویسد سبزیجاتی که برگ سبز دارند، مانند اسفناج، حوای آنتی اکسیدان های گلوتاتیون هستند که به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

 

سیر را در سبد غذایی خود قرار دهید
در همه مطالعاتی که برای کبد و پاکسازی آن انجام شده، سیر در رده اولین خوراکی های مفید قرار می گیرد. سیر با دارا بودن گوگرد، برای فاز دوم سم زدایی بسیار مهم شناخته می شود. این گیاه، یک سم زدای طبیعی است که طیف وسیعی از خواص دارویی و سلامتی را برای بدن شما به همراه می آورد.

 

به ماهیگری بروید
ماهی، خواص زیادی برای سلاکتی بدن و به خصوص کبد دارد. این ماده غذایی غنی از پروتئین یک غذای عالی و سالم برای کبد است.

 

کبد را با لبو یا چغندر تغذیه کنید
آب چقندر سرشار از نیترات و انواع آنتی اکسیدان است و می تواند به سلامت قلب و کاهش آسیب های کبدی کمک زیادی کند. این مواده غذایی دارای آنریم های سم زدای قوی است که در کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب کبد مفید عمل می کنند.

 

گریپ فروت دکتر کبد است
گریپ فروت حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که توانایی پاکسازی کبد را دارند.در واقع این میوه حاوی آنزیمی است که با تحریک کبد باعث دفع چربی‌ها و سموم می شود.

 

کبد خود را به صرف کلم بروکلی مهمان کنید
این سبزی به دلیل دارا بودن ماده شیمیایی سولفوران به سم زدایی بدن کمک می کند. همچنین کلم بروکلی با ترکیبات خود می تواند سلول های بنیادی سرطان را نیز از بین ببرد.

همچنین بخوانید:

برنامه غذایی مناسب برنامه غذایی که در آن قند کم، چربی های اشباع و ترانس کاهش و سرشار از امگا ۳ باشد نشان از رژیمی متعادل دارد. در یک برنامه غذایی متعادل مصرف میوه، سبزیجات، لوبیا ها، آجیل ها، دانه ها، روغن زیتون و غلات کامل توصیه می شود. داشتن چنین برنامه غذایی برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است. در نهایت، احتمال مرگ در سنین پایین را کاهش و به صورت مفید التهاب را کم می کند.   رژیم غذایی کبد چرب از زبان دکتر کرمانی رژیم غذایی کبد چرب ؛ فعالیت فیزیکی را با برنامه غذایی ترکیب کنید اگر شخصی اضافه وزن داشته باشد و مبتلا به این بیماری باشد، کاهش وزن می تواند تاثیر زیادی روی بهبود سلامت و عملکرد کبدش داشته باشد. ترکیب فعالیت فیزیکی و برنامه غذایی سالم برای کاهش وزن بسیار مهم است و فعالیت فیزیکی نباید نادیده گرفته شود. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی در کنار پیروی از برنامه غذایی سالم برای داشتن کبدی سالم و همچنین التیام آن توصیه می شود. تحقیقات نشان داده وقتی افراد در طول هفته فعالیت فیزیکی خود را به بالای ۶۰ دقیقه افزایش می دهند، شاهد کاهش وزن و بهبود عملکرد کبد خواهند بود.

گیاهان دارویی مناسب، برای درمان کبد‌چرب
به‌طور کلی موادغذایی و گیاهانی که سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند، اولین و بهترین درمانگرها برای این بیماری هستند. مواد غذایی مثل قهوه، ماهی، گردو و حتی لبنیات نیز می‌توانند در درمان این بیماری مؤثر باشند، اما هدف این مقاله معرفی گیاهان دارویی است که بر کنترل و درمان گیاهی این بیماری اثرگذارند.

چند مورد از موثرترین گیاهان دارویی در درمان کبد چرب شامل موارد زیر می‌باشند:

1. چای سبز
چای سبز تا حدودی می‌تواند مقدار چربی سوزی بدن را بالا ببرد. این اثر در کاهش میزان چربی کبد و همچنین کاهش سطح کلسترول خون بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه:  راهکار افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد
علاوه بر این، چای سبز خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار زیادی نیز دارد. البته از زیاده‌روی در مصرف این نوع از چای نیز باید پرهیز شود، چرا که اثرات ناخوشایندی بر قلب و همچنین فشارخون خواهد داشت.

2. خارمریم
امروزه برخی از متخصصین از عصارهٔ این گیاه به عنوان اولین خط درمان گیاهی کبد چرب استفاده می‌کنند.

توانایی این گیاه در بهبود کبد چرب و به‌طور کلی عملکرد کبد، به دلیل محتوای خاص آنتی اکسیدانی آن است.
البته هنوز به طور قطع اثر گیاه خارمریم بر درمان گیاهی کبد چرب توسط جوامع علمی دنیا، تأیید نشده است، اما مداخلات تجربی، اثربخشی آن را نشان داده‌اند.

3. زالزالک کوهی
این گیاه از جمله گیاهان پر استفاده در طب سنتی چین است. به دلیل سطح بالای آنتی‌اکسیدانی آن، تأثیر بسیار زیادی در کاهش 

چربی کبد و همچنین کمک به سلول‌های کبدی برای بازیابی و ترمیم خود دارد.

اساساً رنگی بودن یک ماده غذایی یا گیاه نشان دهندهٔ سطح بالای آنتی‌اکسیدان آن است.
4. زردچوبه

این همان ادویهٔ خوش طعم و رنگی است که تقریباً در تمام غذاهای ایرانی به‌کار می‌رود.

زردچوبه دارای یک آنتی‌اکسیدان خاص به نام کورکومین (Curcumin) است که تقریباً تمام اثرات مفید این گیاه به دلیل داشتن این ماده می‌باشد.

البته بهتر است برای اثر بخشی بیشتر، دم کردهٔ زردچوبهٔ پودر نشده، مورد استفاده قرار گیرد. حالت پودر نشدهٔ آن به صورت تکه‌های چوبی کوچک است که معمولاً در عطاری‌ها موجود هستند.

5. دارچین
مطالعات بسیاری بر اثر دم‌کرده و همچنین مکمل دارچین بر روی کبد چرب انجام شده است و تقریباً اکثر آن‌ها تأثیر مثبت این ادویه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر